fimoyla mozaik desen blogu


 bir süredir bu desen bloguyla denemeler yapıyorum. farklı renklerde bir çok fimoyla denedim. hepsiyle harika sonuçlar aldım. bu desenle hata yapmak imkansız gibi birşey. çiçekli desen blogları gibi simetrik olması gerekmiyor. bu nedenle fimoyu ilk kez eline alanlar için çok kolay yapılabilecek bir desen.

öncelikle deseni ne tür renklerle hazırlayacağımıza karar vermek gerekiyor. açık renkler kullanılacaksa ayrıca siyah, koyu renkler kullanılacaksa beyaz ya da gümüş renkli fimoya ihtiyaç var.

bu çalışmada kullanılan renklerin aynı miktarda olması gerekmiyor. başka çalışmalardan artmış polimer killeri rahatlıkla kullanabilirsiniz.


ilk olarak 6 farklı renkte fimoyu zeminde yuvarlayarak aynı boya getirdim.




 silindir haline getirdiğim polimer killeri hamur açma makinesinin 5. ayarında açtığım siyah hamurla kapladım.


 hamuru elimle iyice sıkıştırıp zeminde yuvarladım.


 maket bıçağıyla renkleri ortalamaya çalışarak ortadan ikiye kestim.


hamurlardan birinin ikiye kestiğim yüzeyini tekrar siyah hamurla kapattım.


 iki hamuru tekrar yuvarlak olacak şekilde fakat birini ters çevirerek birleştirdim. hamurun kesilen ilk haline dönmemesi için birinin ters çevrilmesi gerekiyor. ters çevirmekten kastım, normalde zeminde olacak kısmı yukarı gelecek şekilde yerleştirmek.


 aynı kesme işlemini tekraladım.


 bu kez öncekinden farklı olarak kestiğim parçayı diğer hamurun arkasına yerleştirdim. bu kesme işlemleri sırasında unutulmaması gereken nokta, her seferinde kesilen yüzeyi siyah hamurla kapatmak.


bu kesme işlemini 5-6 kez yapmak gerekiyor. her renk hamurun en az bir kez kesildiğine emin olduktan sonra bırakılabilir.


 deseni son haline getirdikten sonra iyice sıkıştırdım ve zeminde yuvarlayarak uzattım.
bu desen blogunu kullanarak rengarenk boncuklar, fotoğraf çerçeveleri; transparan fimo kullanarak mumluk yapabilirsiniz.


desenin boncuk olarak nasıl göründüğünü göstermek adına kalp şeklinde hazırladığım bir kolye ucunu da paylaşıyorum. çok basit bir desen boncukta çok güzel durabiliyor. açıklayıcı bir şekilde fotoğraflayabilirsem kalp şeklinin nasıl yapıldığını da birkaç gün içinde göstereceğim.


3 yorum :

  1. Çok güzel açıklamışsınız. Yabancı sitelerdeki gibi olmuş.Renkler de süper gerçekten.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Elleine sağlık .. şu fimo işi bayağı eğlenceli..

    YanıtlaSil
  3. neduk, teşekkür ederim. açıklayıcı fotoğraflar çekmek için epey vakit harcıyorum. yapmaya kalkışanların işine yarıyordur umarım :)

    nefise, hem de çok eğlenceli. henüz elinize almadıysanız size de tavsiye ederim. sevgiler.

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin