polimer kilden kalp yapımı

buradaki yazımda mozaik deseniyle kalp yapımını anlatacağımı yazmıştım. ben kolye ucu olarak hazırladım. fakat boncukları daha küçük şekilde hazırlayarak küpe yapabilir; kalp boncuğun ortasını boylu boyunca delerek kolyelerde ara boncuk olarak da kullanabilirsiniz.
 öncelikle herhangi bir renkte fimodan yuvarlak küçük toplar hazırladım. buraki hamurun renginin önemi yok, zaten görünmeyecek. önceki çalışmalardan artmış farklı renklerde fimolar da olabilir.
yuvarlak fimoların üzerini, desen bloğundan kestiğim desen dilimleriyle kapladım. sol taraftaki, ilk hali. sağdaki fimo ise elimde yuvarlayıp desenleri birleştirdiğim hali. bu şekilde boncuk yaparken dikkat edilecek nokta, avcunuzun içinde hep aynı yöne doğru yuvarlamamak. örneğin 5 kez saat yönünde yuvarlıyorsanız, 5 kez de saat yönünün tersine doğru yuvarlayın. böylece boncuğun üzerindeki desenin şeklinin bozulmasını engellemiş olursunuz.
yuvarlak boncukları yaptıktan sonra kalp şeklinin ilk aşaması olarak, boncuğun bir tarafını sivri hale getirmek gerekiyor. sol fotoğraftaki gibi boncuğu, avuç içinizin alt kısmıyla ileri geri yuvarlayarak ya da sağdaki gibi parmak ucunuzla sadece bir tarafa baskı yapıp ileri geri hareket ettirerek bu sivri kısmı oluşturabilirsiniz.
şişko kalpler yapmak isterseniz hamuru daha kısa ve yuvarlak, uzun ince kalpler içinse daha uzun hazırlamak gerekiyor. hamur üstteki hale geldiğinde zeminde parmaklarımla hafifçe bastırarak biraz yassılaştırdım.
hamurun geniş kısmının tam ortasından ebeşuarla birkaç mm kestim.
kalp şekli ortaya çıkmaya başladı.
hamurun keskin hatlarını yuvarlak ebeşuarla yumuşattım. ebeşuarınız setiniz yoksa 
bir çay kaşığının arka kısmını ya da yuvarlak, yassı herhangi bir aleti  kullanabilirsiniz.
boncukları pişirmeden önce kolye ipi için ortalarına tel geçirdim.
boncukları soğuk fırına koyup 110 derecede 30 dakika pişirdim. telleri yerinden çıkarıp japon yapıştırıcısıyla yapıştırdım. fimo verniğiyle vernikledim.
fimo kalpleri rengarenk iplere takarak kolyeleri tamamladım.

3 yorum :

  1. ellerine saglik ne guzel omuslar ;D

    YanıtlaSil
  2. tiryaki, style m yorumlarınız için teşekkür ederim. sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. benim fikrim çok kolay bir şey yani ama çok güzel eline salık ama kalpleri birazdaha güzel yapabilirdi ama ginede gerçeği söylemem gerrekirse güzel olmuş

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin